Categories: 2019

VI Drużynowy Turniej o Puchar Prezesa (15-11-2019)

VI Drużynowy Turniej Bowlingowy o Puchar Prezesa Zarządu Koła PTTK w Połańcu. Turniej był już po raz szósty okazją do integracji osób działających w różnych środowiskach i stowarzyszeniach Gminy Połaniec, podczas którego podtrzymaliśmy tradycję dobrej zabawy z elementami sportowej rywalizacji. 15 listopada 2019 r. spotkali się i przystąpili do sportowej rywalizacji reprezentanci sześciu czteroosobowych drużyn. […]

Niepodległościowe wejście na Rotundę (11-11-2019)

Z okazji 101 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości i Święta Niepodległości otrzymaliśmy zaproszenie od naszych przyjaciół z Mieleckiego Klubu Górskiego “Carpatia” na “biało-czerwony” wyjazd w Beskid Niski i wspólne zdobycie Koziego Żebra (847) i Rotundy(771). Na szlak wyszliśmy z Wysowej i przez wymienione szczyty dotarliśmy do Regietowa Niżnego. Na szczycie Koziego Żebra odśpiewaliśmy “Mazurka Dąbrowskiego”. […]

GSB Karlików-Puławy Górne (12-10-2019)

W sobotę 12 października 2019 r. grupa piechurów z Koła PTTK w Połańcu wybrała się na kolejną wędrówkę Głównym Szlakiem Beskidzkim. Czerwony szlak ponownie prowadził górami Beskidu Niskiego. Tym razem od Chaty w Przybyszowie do Puław Górnych.  Przed wyjściem na szlak zatrzymaliśmy się w Karlikowie i zapoznaliśmy się z historią tej miejscowości, zwiedzając cmentarz łemkowski […]

VI Pielgrzymka rowerowa do Sulisławic (15-09-2019)

W niedzielę 15 września 2019 roku Koło PTTK w Połańcu zorganizowało “VI Pielgrzymkę rowerową do Sulisławic”. W pielgrzymce udział wzięło 30 rowerzystów z Połańca i okolic. W sulisławskim Sanktuarium rowerowi pielgrzymi uczestniczyli w nabożeństwie w intencji opieki Matki Boskiej Bolesnej nad nimi oraz ich rodzinami. Wyrażamy uznanie wszystkim uczestnikom pielgrzymki za dzielne pokonanie trudów ponad […]

VI Pielgrzymka rowerowa do Sulisławic -zaproszenie

Zapraszamy! W niedzielę 15 września 2019 r. Koło PTTK w Połańcu organizuje VI Pielgrzymkę Rowerową do SANKTUARIUM MATKI BOŻEJ BOLESNEJ w Sulisławicach. Trasa pielgrzymki: Połaniec-Osiek-Sulisławice-Łoniów-Długołęka-Połaniec. Pielgrzymkowy szlak będzie prowadził drogami bocznymi, a jego długość wynosi ok. 70 km.  W Sanktuarium w Sulisławicach o godz. 12:30 odbędzie się Msza Święta “O zdrowie, Boże błogosławieństwo i opiekę […]

Spontan na Kornuty (24-08-2019)

Wykorzystaliśmy wolny sobotni termin na spontaniczny wyjazd w Beskid Niski. Tym razem 20 kilometrowa trasa prowadziła z Folusza na Kornuty do rezerwatu skalnego o takiej samej nazwie, a następnie na Wątkową i Magurę Wątkowską. Na górskich szlakach Magurskiego Parku Narodowym podziwialiśmy Wodospad Magurski, Diabli Kamień, a w Rezerwacie “Kornuty” formy fantazyjnie ukształtowanych skał. Trasa jak […]

Świętokrzyska Jatka w Połańcu (3-08-2019)

W tym roku Świętokrzyska Jatka gościła w Połańcu. Piechurzy z Koła PTTK w Połańcu skorzystali z takiej okazji i zgłosili swoją reprezentację. Wzięliśmy udział na dwóch trasach: na rowerowej TR 50 km i na pieszej TP 25 km. Zanim napiszemy jak było, wyjaśnimy na czym polega ta “jatka”. Świętokrzyska Jatka jest imprezą na orientację, co […]

GSB Iwonicz Zdrój-Wisłoczek (27-07-2019)

W sobotę 27 lipca 2019 r. grupa piechurów z Koła PTTK w Połańcu wybrała się na kolejną wędrówkę Głównym Szlakiem Beskidzkim. Tym razem czerwony szlak prowadził górami Beskidu Niskiego od Iwonicza Zdroju, przez Rymanów Zdrój do Wisłoczka. Iwonicz Zdrój i Rymanów Zdrój to znane miejscowości uzdrowiskowe. Na 15 kilometrowej trasie poznawaliśmy osobliwości najdzikszego pasma górskiego […]