Categories: 2018

V Drużynowy Turniej o Puchar Prezesa (16-11-2018)

V Drużynowy Turniej Bowlingowy o Puchar Prezesa Zarządu Koła PTTK w Połańcu. Turniej był już po raz piąty okazją do integracji osób działających w różnych środowiskach i stowarzyszeniach Gminy Połaniec, podczas którego podtrzymaliśmy tradycję dobrej zabawy z elementami sportowej rywalizacji. 16 listopada 2018 r. spotkali się i przystąpili do sportowej rywalizacji reprezentanci sześciu czteroosobowych drużyn. […]

Niepodległościowe wejście na Lackową (11-11-2018)

Z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości i Święta Niepodległości otrzymaliśmy zaproszenie od naszych przyjaciół z Mieleckiego Klubu Górskiego “Carpatia” na “biało-czerwony” wyjazd w Beskid Niski i wspólne zdobycie Lackowej (997), najwyższego szczytu polskiej części Beskidu Niskiego. Na szlak wyszliśmy z Wysowej i przez Cigelkę i Ostry Wierch dotarliśmy na Lackową. Na szczycie odśpiewaliśmy […]

Opuszczamy Bieszczady (21-10-2018)

Na informację, że dzisiaj nie idziemy w góry, tylko wracamy do domu, wielu uczestników wycieczki nie było pocieszonych. Jednak atrakcyjne miejsca przewidziane do zwiedzania w drodze powrotnej przekonały ich do zajęcia miejsca w busie. Wracamy przez Załuż, gdzie zwiedzamy ruiny zamku Sobień. Warto odwiedzić to miejsce nie tylko dla samych zrujnowanych murów, ale dla wspaniałego […]

Rawki i 3 granice (20-10-2018)

W drugimi dniu naszego pobytu w Bieszczadach, Jurek Han zaprosił grupę do zdobywania Rawek i Krzemieńca. Dla zdecydowanej większości z uczestników była to “trasa dziewicza”. Wyszliśmy na niebieski szlak z Ustrzyk Górnych. Po kolei zdobywaliśmy Kremenaros z trzema granicami (1221 m), potem powrót w kierunku Wielkiej Rawki (1303 m) i przez Małą Rawkę (1272 m) […]

Na Połoninę Caryńską (19-10-2018)

Zapraszamy na fotorelację z pierwszego dnia bieszczadzkiej wyprawy ekipy Koła PTTK w Połańcu. Na początek zdobywania Bieszczadów Jurek Han zaproponował łatwą trasę, czyli przejście Połoniny Caryńskiej. Wszyscy uczestnicy wspaniale dali sobie radę przy pokonywaniu Carycy. Pogoda pozwoliła na podziwianie bieszczadzkich widoków i jesiennych barw. W naszych książeczkach GOT przybyło kolejne 15 punktów. ” template=”/home/kubancyk/domains/pttkpolaniec.pl/public_html/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/ngglegacy/view/gallery-caption.php” order_by=”sortorder” […]

Rajd do Remizy (13-10-2018)

Koło PTTK w Połańcu rozpoczyna nowy cykl wycieczek pieszych po malowniczych terenach Gminy Połaniec, pod nazwą “Rajd do remizy”. 13 października 2018 roku zaplanowaliśmy rajd do remizy w Maśniku. Trasa rajdowa prowadziła z Połańca do Ruszczy, a następnie do Maśnika. W drodze przez lasy urządziliśmy grzybobranie, a pod remizą w Maśniku zapłonęło ognisko, na którym […]

Ponidzie jesienią (30-09-2018)

W słoneczny, jesienny dzień kilka osób z Koła wybrało się szukać atrakcyjnych miejsc na  Ponidziu. Wycieczka rozpoczęła się zwiedzaniem najmniejszego pod względem ludnościowym miasta w Polsce. Wiślica, bo o niej mowa, to urocze miasto na Ponidziu które istniało już we wczesnym średniowieczu. Głównymi zabytkami Wiślicy to Kolegiata, Dom Długosza i Dzwonnica. Z wiślickiego rynku pojechaliśmy […]

Do Pana Karpia przez Zalipie (22-09-2018)

Z powodu niepewnej pogody rowerzyści Koła PTTK w Połańcu zamienili dwa kółka na cztery i pojechali do Pana Karpia przez Zalipie 🙂 Spontanicznie podjęliśmy decyzję o odwiedzeniu malowanej wsi. Zalipie słynie na cały świat z ręcznie malowanych kwiatów. Małe dzieła sztuki zdobią nie tylko domy, ale bramy, studnie, kapliczki, budy dla psów. Pionierką i najbardziej […]