Wycieczka do Lwowa (15_17-06-2018)

Członkowie Koła PTTK w Połańcu w terminie 15-17.06.2018 wzięli udział w wycieczce do Lwowa. Lwów to miasto, w którym na każdym kroku natknąć się można na ślady dawnej polskości, a język polski w swej szczególnej odmianie, jaką jest gwara lwowska, jest wciąż w powszechnym użyciu. Lwów stanowi nieformalną granicę pomiędzy Wschodem a Zachodem, między religiami prawosławiem i katolicyzmem. Ta różnorodność jest atutem Lwowa i przyciąga rzesze turystów zafascynowanych specyficzną atmosferą miasta – przyciągnęła także nas. Do Lwowa wyjechaliśmy w piątek 15 czerwca. Po sprawnej kontroli granicznej już po godzinie 13 zakwaterowaliśmy się w hotelu. Przez kolejne godziny zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem. Wieczór spędziliśmy w Browarze Prawda. Kolejnego dnia zobaczyliśmy Cmentarz Łyczakowski, Wysoki Zamek, a także odwiedziliśmy Muzeum Browaru Lwowskiego. O 18 udaliśmy się na spektakl do Opery, a po operze spędziliśmy razem czas na wieczorze integracyjnym. Niedzielę rozpoczęliśmy w restauracji Baczewski – najlepszej restauracji ze śniadaniami we Lwowie. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że warto było wstać o 7 i czekać 30 minut w kolejce. Po śniadaniu odwiedziliśmy pchli targ. Mieliśmy okazję zobaczyć Lwów z dachu Domu Legend, a także wejść do podziemi Kopalni Kawy. Po obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną do Polski.

Zarząd Koła PTTK w Połańcu dziękuje Pawłowi za zorganizowanie atrakcyjnej wycieczki.