GSB Iwonicz Zdrój-Wisłoczek (27-07-2019)

W sobotę 27 lipca 2019 r. grupa piechurów z Koła PTTK w Połańcu wybrała się na kolejną wędrówkę Głównym Szlakiem Beskidzkim. Tym razem czerwony szlak prowadził górami Beskidu Niskiego od Iwonicza Zdroju, przez Rymanów Zdrój do Wisłoczka. Iwonicz Zdrój i Rymanów Zdrój to znane miejscowości uzdrowiskowe. Na 15 kilometrowej trasie poznawaliśmy osobliwości najdzikszego pasma górskiego w Polsce. Tu nie stoi się w kolejce na szczyt, a napotkany na szlaku turysta traktowany jest niczym lokalna atrakcja.  W czas zadumy i refleksji wprowadziły nas dziś opustoszałe, a kiedyś tętniące życiem łemkowskie wsie. My przeszliśmy przez Wołtuszową, nieistniejąca obecnie wieś łemkowską, położoną w dolinie potoku Czarny. Pierwszy etap wycieczki, podsumowaliśmy na obiedzie w Puławach Górnych, gdzie dzieliliśmy się wrażeniami z przebytej trasy. Następnie udaliśmy się na prawie nieznany przełom rzeki Wisłok w Rudawce Rymanowskiej i w Mamoniu. Wisłok, przeciska się wąskim korytem pomiędzy wysokimi ścianami skalnymi do ok. 60 m wysokości. Wyprawę zakończyliśmy wspólnym  uzupełnianiem utraconych na szlaku kalorii w największej w Europie Pijalni Czekolady w Korczynie.  Do naszej kolekcji dopisaliśmy 18 punktów do GOT.